Open Side Menu Go to the Top
Register
Picture Only Codenames - Join and Play here! Picture Only Codenames - Join and Play here!

08-14-2022 , 05:54 PM
Princess is red.
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
08-14-2022 , 08:03 PM
I'm very very strongly against eye. At least for now. I think he's slightly cluing against it with this latest pic also since it's eyes are closed

And yeah I think the claws are maybe like a lion, but I'm not really sold on it either

tube
fly


good with pit/button/drop in any order. or lion if you want
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
08-14-2022 , 08:22 PM
Aztec
Bar
Battery
Bomb
Box
Bridge
Button
Chocolate
Cloak
Current
Dance
Drop
Embassy
Eye
Fan
Hook
Horn
Horseshoe
Ketchup
Knife
Lab
Line
Lion
Note
Pit
Rose
Row
Sound
Washington
Worm

Suit
Parachute
Part
Sock
Train
Mole
Tube
Princess


Watch
Robot
Cat
Cell
Film
Game
Hospital
Disease


Lap
Pants
Fighter
Fly
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
08-14-2022 , 09:21 PM
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
08-14-2022 , 11:51 PM
Row
Current probably

Then I dunno...sound? Is Yale in Washington?

I don't see much else. Drop for the water drops, but I don't really wanna guess it.
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
08-14-2022 , 11:53 PM
Maybe fan for the people in the background?
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Yesterday , 02:55 AM
Row

I don't dislike Current, I don't dislike Fan - what do you think of Line? probably not great right since more people coulda been included?

I don't think Yale is in Washington. I don't actually know, but I thought it was in the NE somewhere/Ivy league thing
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Yesterday , 05:00 AM
The problem I have with fan is that those people are so out of focus that they are barely even part of the picture. The main focus is on the guy yelling, and sound is really the only word that makes sense for that afaict.

I still think Washington could be correct even if Yale is in a different state just because of the US connection. It's kinda hard to know what level filthy is on there...could go either way.

Current and sound are the clear next best picks for me.
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Yesterday , 08:18 AM
Row is blue.
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Yesterday , 04:43 PM
current
Sound
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Yesterday , 04:46 PM
Aztec
Bar
Battery
Bomb
Box
Bridge
Button
Chocolate
Cloak
Dance
Drop
Embassy
Eye
Fan
Hook
Horn
Horseshoe
Ketchup
Knife
Lab
Line
Lion
Note
Pit
Rose
Sound
Washington
Worm

Suit
Parachute
Part
Sock
Train
Mole
Tube
Princess
Current


Watch
Robot
Cat
Cell
Film
Game
Hospital
Disease
Row


Lap
Pants
Fighter
Fly
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Yesterday , 11:09 PM
ATTENTION: THIS IS A ZERO CLUE

Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 10:27 AM
on our list

eye (though you don't like)
button
pit
drop
lion


lion is obviously out
this is a lion cage, not a lion pit, so pit is good
no buttons showing on his collar or sleeve or suit, so button is good
he's holding eye drops so drop is bad
and then eye would be bad since it's eye drops


so from our list we can guess pit and button


other items out that we weren't looking at:
bar
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 10:27 AM
so,

button
pit
pass


not guessing:
lion
drop
eye
bar
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 11:05 AM
agreed

do you see anything else from the parachute pic? we would only have 2 from that one with drop wrong. that doesn't seem likely to me that early in the game
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 11:11 AM
Quote:
Originally Posted by eyebooger
line? pretty sure it literally says suspension lines, lol
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 11:45 AM
yeah that's why I didn't want to guess it

having the word in the image isn't allowed and I'm not sure having it in another language is kosher either, so I wasn't mentioning it as a possibility
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 11:46 AM
I kinda wanna guess drop tho for parachute...that's literally what you are doing when you use a parachute....but this image has him holding a dropper, so I don't think we can
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 11:50 AM
yeah, shrug. i think we did mention it being possible for the train pic as well tho

pit
button


not sure if guessing line helps us to finish it out next turn anyways. pass?
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 11:51 AM
Quote:
Originally Posted by Nicholasp27
I kinda wanna guess drop tho for parachute...that's literally what you are doing when you use a parachute....but this image has him holding a dropper, so I don't think we can
yeah i don't think we can guess drop
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 11:58 AM
yeah pass
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 12:02 PM
Pit red. Button blue.
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote
Today , 12:03 PM
Aztec
Bar
Battery
Bomb
Box
Bridge
Chocolate
Cloak
Dance
Drop
Embassy
Eye
Fan
Hook
Horn
Horseshoe
Ketchup
Knife
Lab
Line
Lion
Note
Rose
Sound
Washington
Worm

Suit
Parachute
Part
Sock
Train
Mole
Tube
Princess
Current
Pit


Watch
Robot
Cat
Cell
Film
Game
Hospital
Disease
Row
Button


Lap
Pants
Fighter
Fly
Picture Only Codenames - Join and Play here! Quote

      
m